Frågor & Svar
Många av våra kunder har specifika frågor om våra professionella städtjänster.
Här är några av de vanligaste frågorna gällande flyttstädning
Flyttstädning
Lämnar ni garanti på utfört arbete?
Självklart lämnar vi garanti på att flyttstädningen är proffesionellt och noggrant utfört samt att inflyttande part är nöjd. För att säkerställa att inflyttande köpare eller hyresgäst är nöjd med flyttstädningen lämnar vi alltid ett välkomstpaket till inflyttande familj där vi välkomnar dem i den nya bostaden.
Allstäd tar över ansvaret
I välkomstpaketet informerar vi även att det är vi på Allstäd som tagit över ansvaret för att städningen är utfört på ett godkänt och tillfredsställande sätt och att det är oss dem ska kontakta om dem av någon anledning inte skulle vara nöjda. Allt för att du helt ska kunna ägna dig åt din nya bostad
Hur betalar jag för min flyttstädning?
Efter att vi utfört flyttstädningen sänder vi dig en faktura med 10 dagars betalningstid. Vi ger dig rutavdraget direkt på fakturan och sköter ansökningen av resterande belopp hos skatteverket. Skulle vi av någon anledning få avslag på ansökan för rutavdraget förbehåller vi oss rätten att begära resterande summa från dig.
Vad händer om vår bostad är hårt nersmutsad?
Om det visar sig att bostaden är hårt nedsmutsad kan det innebära att städningen inte till fullo kan utföras till det avtalade priset vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. Skulle något vara onormalt nedsmutsat kommer vi kontakta dig för att tala om vad ett sådant tillägg skulle bli.
Du godkänner eventuell tilläggstid
I dessa fall meddelas du via sms inom 30 min från att man startar uppdraget om det eventuella extra tidstillägg som kan debiteras. Du har då skyldighet att inom en halvtimme godkänna tillägget. Om detta uteblir eller ej godkänns lämnas ingen garanti på städningen. Städningen kommer slutföras men det kan innebära att städningen inte kan utföras på rätt sätt eller med slutresultat som förväntas. Om bostaden skulle vara i så hårt smutsat skick och vi inte lyckas nå er eller att ni inte godkänner ett extra tillägg har vi rätt att avsäga oss städningen.
Viktigt att förstå är att detta är inget vi gör för att försöka sälja på extra betalning, utan det handlar om att vi måste debitera för den tid vi faktiskt arbetar. Detta sker dock i yttersta undantagsfall
Ingår städmatrial och utrustning?
Allt städmaterial och utrustning för att utföra städningen ingår
Dock måste vi få information vid beställning om takhöjden är mer än 2,5 meter eller om ni t.e.x har ömtåliga golv eller andra föremål som kräver speciellt städmaterial.
Är det något jag bör tänka på inför flyttstädningen?
- Att det finns ström och vatten i bostaden
- Att bostaden är fri från möbler och lösören.
- Att det finns belysning i varje rum, extra viktigt under vintertid för att vi ska kunna utföra vårt jobb. Om belysning ej finns kan vi inte lämna garanti.
- Att stänga av kyl och frosta av frysen innan vi kommer.
- Att skjuta ut tunga vitvaror som spis, kylskåp, tvättmaskin för att få städat bakom dem då vår personal ej flyttar på vitvaror eller annat möblemang. Vi gör inte detta för att inte riskera skador på golv, inredning eller personal.
- Att montera bort front på badkaret så vi kan komma åt under. (Meddela oss om du vill att vi tar bort fronten, dock ansvarar vi ej om fästen eller annat skulle skadas). Gäller endast “vanliga badkar”
- Att ugn som har dubbla glas monteras för att vi ska kunna städa mellan dem.
- Att fönster ska gå att öppna normalt och ingenting ska behöva modifieras, monteras ner eller liknande.
- Att informera vid beställningen om vi behöver känna till om något är trasigt, ömtåligt eller om vi behöver veta något annat särskilt om bostaden för att kunna utföra vårt jobb ordentligt.
- Att informera oss vid beställning om något i bostaden är så pass känsligt att det inte går att rengöras på ett normalt sätt eller att vi inte ska röra detta. Skulle vi inte bli meddelade om detta är detta inget vi står för.
Min bostad är delvis möblerad!
När vi utför en flyttstädning ska det vara omöblerad. Om det finns kvar möbler och ni önskar att dessa även städas kan ett tillägg för detta förekomma. I dessa fall är det bra att ni har meddelat detta vid beställningen. Ifall ni inte önskar att möblerna ska städas då städar vi endast runt dessa (vi flyttar inte på möblerna). Fasta möbler som Köksskåp/Badrumsskåp ska vara tömda. Ej tömda skåp städas ej. Vi kan självklart hjälpa er att tömma och kasta saker som ni önskar. Meddela oss bara så vi kan förbereda och inte utföra något som inte önskas!
KONTAKT
Allstäd
Hägerstensvägen 106
129 46 Hägersten, Sweden
08-681 00 40
info@flyttstad24.se